Ur de sovjetiska arkiven...


Ryssbloggen har grävt i den gamla sovjetiska arkiven och hittat den här gamla journalfilmen från 1952...nja, så gick det inte riktigt till. :-)

Jag fick tag på den för drygt tre år sen när jag pluggade ryska på universitetet i Petrozavodsk. Jag var där fyra veckor på sommaren och bodde som inneboende hos Ljuba och hennes son Dima. Det var också Dima som gav mig den här filmen.

Eftersom mina senaste blogginlägg har handlat om företeelser i det moderna Ryssland tänkte jag väga upp detta ikväll genom att visa den här gamla filmen som legat och skräpat på min hårddisk.

Alla ni som tycker det är intressant med sovjetisk propaganda: Угощайтесь!:-)





Kommentarer
Postat av: Ove

oj oj oj så fint det var.jag var då 2 år...gott

2010-11-20 @ 16:30:43
URL: http://www.kurskorren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0