Hemma hos


Nu är det bara ett par skälvande dagar kvar av min vistelse här i Jalta. Det känns som om tiden har flugit iväg - vremja letajet!! Innan jag åkte hade jag försatsen att hinna med att göra en massa olika saker och resa runt och se olika platser på Krimhalvön. Jag har bara gjort en bråkdel av allt. Förra helgen var jag i Sefastopol som ni kan se på en del bilder och jag har också varit upp på ett av de högsta bergen här - Aj Petri. Där var en fantastisk utsikt över strandremsan! Tyvärr hade jag inte med mig min kamera dit så inga bilder, tyvärr tyvärr! :-( Orutinerat jag vet!

Jag bara måste ju visa er alla en bild på min fantastiska värdmamma - Jekaterina! Hon är mycket trevlig och bra på alla sätt. Jag är förstås inte den enda utlänning hon haft inneboende, hon är van vid såna som oss. Men hon har redan talat om för mig att hon kommer att sakna mig när jag åker. Det går mycket bra att förstå henne, faktiskt bättre än jag trodde! Jag har hunnit lära mig en hel på de här tre veckorna även om det återstår myyyycket innan jag kan börja hävda att jag faktiskt kan tala ryska...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0